RODONGANS~

Wednesday, May 29, 2013

Wednesday, May 29, 2013

Bila Perut Berbunyi.

Assalamualaikum.

Bila perut lapar, macam-macam boleh kite fikir kan... nak marah pun ada dan kadang-kadang nak marah pun tak larat. Mood ke laut... Lepas tu macam-macam nak makan. Benda yang masa kenyang kita rasa tak sedap terus nampak sedap kan.. 

Ye. Sekarang saya lapar.. bila nampak biskut yang saya tak berkenan masa kenyang terus saya rasa meronta nak makan. ishk. sedap pulak den tengok. haha..

Tetiba teringat satu hari yang hening.... saya dan cik yana ke mid valley.

Kali pertama diriku ini menjejakkan ke satu restoran yang tidak ku ketahui isi dalamnya.. Terletak di  mid valley walaupun acap kali ke sana. eh acapkali dekat ke jauh? ke patut tulis acap kali atau acap-kali? haha.... failed. Stop membebel budget excellent BM. Oh Bahasaku! Betul, itu first time saya ke sana. ke sana maksud saya bukan mid valley tapi kedai makan tu.. mid valley tu mau berpuluh ratus kali i pegi. playgrounds. haha. okeh tu tipu.. 

before sampai cik Yana dah warning.. "taugeh dia banyak tau". Saya pulak dah terbayang... "kedai tu vegetarian agaknye?" haha.. tapi tak pulak tanya yana betul ke tak. Saya terbayang satu pinggan penuh dengan taugeh je. Gulps. Saya suka makan taugeh cuma.... kalau cuma taugeh. "lapa beb!". 

Bila dah sampai. hok oloh.... ade lah daging... daging ayam, ikan, lembu.. haha.

pinjam orang punya. Ni ayam... Kalau tengok saya punya pic mesti terkejut. tak nampak nasi dan daging tapi tak tangkap pic pulak masa tu. Bianae. =P

Chop sepinggan Beef set. Masak depan mata, bila dapat tu dapat nasi dan daging dulu. Sedap woo... menangis. bila terkenang tu menangis. haha... nampak sangat sekarang tengah kebuluq kan... hehe.. Tengah makan tu, dia letak taugeh. MAK KAu.! tutop semua nasi dan daging.... banyak gila taugeh. Ye, saya sukakan taugeh tapi tak sampai level tu. haha..

Apapun, sedap! thanks to yana... dia tak belanja i okeh.. ehem.. tapi perkenalkan i. hehehe..... Waaa.. nak makan tepayakki pulak rasanya! lapo. dush-dush.

Sekian~

11 comments:

  1. Assalamualaikum kak maria. heee sedapnya! sheila suka taugeh goreng campur tauhu! terbaikkk vegetarian ;p

    ReplyDelete
  2. pergghhh..nampak banyak tu. kalau akak la, mmg tak abis. hehehe

    ReplyDelete
  3. klu saya , meratah sayur dan daging jer la gamaknya ....

    ReplyDelete
  4. hehehe bila laparkan hana terbayang

    ruginya hana xhabiskan makanan yang semalam tu.huhu

    ReplyDelete
  5. memang perghhh lazat benaw makanannye :D

    ReplyDelete
  6. YEAYYY
    sdp kan
    lg sdp skrg sbb puasaaaaa
    sob sob

    ReplyDelete
  7. opps silap Nampak makanan buat akak lapar..

    ReplyDelete
  8. amboi... nie nasik berlaukkan taugeh or taugeh berlaukkan nasik? hehehe

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang