RODONGANS~

Wednesday, July 24, 2013

Wednesday, July 24, 2013

Salah aku kah?

Assalamualaikum..
 
Sekali lagi mobile online.~
 
Salam Ramadhan buat semua =)
 
 
 
Hari ni dah ke15 ramadhan. Sepanjang ramadhan ni saya ada masalah sikit. Tiba tiba, I don't know why & how.
 
Tadi saya berbuka dgn kawan-kawan saya yang cumel ituw. 1st time buka luar.. 
 
Kawan saya ajak terus ke masjid teraweh di masjid.. Kemudian saya decline offer tu. 1 of my friends faham. Dia kata tak selesa ea. And the other maybe not. She asked "sedey tak Mai?" then I said, "tak." she replied "patut sedeh tu"
 
Sobs. Huwaaaaaa..
 
Allah je yang tau perasaan saya. Bulan puasala bulan saya tunggu-tunggu. Ya, dulu pernah saya sedey. Dan bila perasaan itu timbul saya akan sedarkan diri saya.. "jgn sedey Mai..sedey itu tanda menyesali aturan Allah, setiap yg berlaku ada hikmahNya"
 
Ayat kawan saya buat saya sedey.. Sebab bila saya sedih ibarat saya sesal dengan ketentuanNya. Saya sedih dengan diri saya, sebab kadang-kadang saya seperti tak bersyukur dengan nikmat yang Allah beri.
 
Saya Cuba mematangkan diri saya.
 
Selamat berpuasa buat semua. Semoga ramadhan ini memberi seribu satu rahmat pada kita.
 
solat teraweh di rumah okay apa, bukan sebab kita malas ke masjid.. moga Allah terima ibadah kita semua.
 
Sekian. 

5 comments:

  1. sebenarnya solat di rumah bagi wanita itu lebih afdal untuk elak fitnah dan maksiat ... so , jangan sedey lah ya ...

    ReplyDelete
  2. akak tak faham apa yang berlaku kat mai...tapi semua yg berlaku pasti ada sebabnya...janji Allah itu pasti

    ReplyDelete
  3. dont sad sad.. be happy...

    p/s jom join GA simple sy ye ;-)

    ReplyDelete
  4. Insha Allah,
    Selamat berpuasa Mai :D

    ReplyDelete
  5. xfaham.. hehe apa punn rinduu mariaa pn da lma xupdate.. sama la kite :) mar nak ucp selamat hari raya, n nak mtk maaf slma kt kwn ada slh silap or terkasar bhsa ye :)

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang