RODONGANS~

Friday, June 14, 2013

Friday, June 14, 2013

Cemas.

Assalamualaikum.

Hari ini rehat lama. 3 jam sebab semayang jumaat... Saya balik rumah.. sempat lagi tengok Shanghai Noon.. Ironinya.. saya tak pernah tengok cerita ni sampai habis. Mesti separuh jalan, tak pun sekejap lagi nak habis dah ada hal lain nak kena buat.

Saya bawak motor dengan laayaaaan. Sebab petang-petang macam ni orang tak keluor rumah lagi, panas dan orang pon tak balik keje lagi. Sampai depan Klinik Kesihatan tu, Tiba-tiba saya nampak seekor anak kambing sedang berlari-lari anak di tepi jalan raya... comel. Warna putih tompok hitam..

Warna dia macam ni, gemok sikit badan anak kambing tu.
"Ko memang comel tapi ko kureng ajo sama wa sebab buat wa terkejot."

Dah nak sampai dekat anak kambing tu... tiba-tiba.. ada seekor anak kambing lain, mungkin kembar dia sebab warnanya sama meluru kepada saya dari arah bertentangan. Huwaaaa...

Masa tu motor tengah laju. Saya sempat fikir.. "sempat ke tak sempat ni.." Saya try perlahankan tapi saya tak brek mengejut sebab saya pakai baju kurung, kain ni sempit. Jadi xley benti tiba-tiba kang selak habis sebab moto ni tinggi. 

tawakal.

Saya slow kan tapi saya tak masuk pon line sebelah, padahal tak ada kereta pon sebab saya tak ley budget.. anak kambing ni nak lari balik ke sana atau terus ke depan. Dah la lari-lari anak, tau tau la kan. Bila kambing berlari macam melompat-lompat. 

Sampai kat titik pertemuan, anak kambing itu berjaya melepasi saya dengan cuma 15 cm je agaknya. Sempat kot den  ukor. haha...

huwaaa....

Nebes. nebes. nebes. 

"oit, anak kambing! mak kau mana!! dah kenape maen seberang-seberang jalan ni... cis."

Anak kambing tu feeling aisyawayar Rai kot. eja pon salah haa..... huwaa... nebes den.  

Sempat lagi.. lagi dua saat pelanggaran tu, saya sebut, nama Allah. Alhamdulillah. haha.. ingat tuhan ko mai. Alhamdulillah.. syukur tak ada pelanggaran, kalo dop.. kompem den cakap sama u, koyak kain wa. sobs.

T_T

Masih terkejut. sampai ofis tulisan gegar-gegar nak tulis lesson plan sebab nebes sangat.

Sekian~

7 comments:

  1. alahai..mujur xde jadi apa2 kt both of u. huhuhu

    ReplyDelete
  2. Kuikui... kambing punye pasal...

    ReplyDelete
  3. anak kambing mmg mengedik gitu . suka lompat2 gesel kepala ... alahai cutenya . lagaknya mcm perumpamaan bila kambing terlepas kandang . Alhamdulillah awk x accident ...

    ReplyDelete
  4. cik lynn baru sempat nak singgah2 sini...huhuhu

    nasib baik la selamat...kalau x, mau luka2 dah...

    ReplyDelete
  5. alahai..mana mak ambeng tu..kalau tak, arwah anaknya kan..

    eh, cik mai..kta tak tahu la nak gelak ke mcm mna..tp mcm funny..nk gelak pun ada..hehe..msti awk cun sungguh kan time tu..heheh

    ReplyDelete
  6. Nak gelak ke nak sedih baca entry ni ye, hehhehe.. lawaklaaa.. hehehe :D

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang