RODONGANS~

Wednesday, January 16, 2013

Wednesday, January 16, 2013

Segmen: Saya Blogger Dari Negeri.......

Assalamualaikum.

Hyep hyep horay. Ape yang hepi pon tak tahu la. HAri ni duk jalan jalan blog orang tetiba nampak satu segmen ni... "Saya Blogger Dari Negeri....." hah, dari hari tu lagi rasa macam pernah kena tag. kihkih. Tapi masa tu musim busy.. dah tak ingat.. banyak sangat kena tag. ewah.. perasan. tak banyak.. ade lah dua tiga kan.

BTW, jom lah sape tak join lagi join la.. sebab nanti bloglist akan diasingkan ikut negeri. Haa.. bukan nak galakkan perkauman, tapi bolehlah dapat kawan dari macam macam negeri. kot kot nak pegi KELantan bulan dua nanti.. haaa.. boleh lah tejah blog kawan kawan dari kelantan dan tanya ape yang patut. ecececeh.. guwelah tu nak pegi bulan dua ni. kihkih.



Okey, segmen ni tak ada tarikh tutop.. berjalan selagi boleh. Sape yang tak sempat join dulu dulu.. jom join sekarang.. nak? hehe.

Saya blogger dari P.A.H.A.N.G

Anak jati pahang, moyang, atuk nenek, wan aki, mak abah, abang kakak, semuaanyaa lahir di P.A.H.A.N.G.. saya dilahirkan di Bandar Ikan Patin dan jugak titik pusat bagi Semenanjung MAlaysia.. yeke? oh, guwe tak tau.. guwe pon baru tau.. HAHA.

Tau ke bandar ape?

 

Okey. Ape yang menariknya di temerloh ni? ade Esplanet. Kihkih.. er.. okay what, boley naek bot di Sg Pahang and ade jambatan gantung persis taman negara. ehem. Boleh makan ikan patin fresh ternak di sg Pahang. haa... bukan ternak di kolam yang air dia tak mengalir tu tau... TERNAK di sungai. hehe. rumah saya pon depan sungai aje. Tapi tak de pulak sangkar sendiri. Itik adelah. ngee~

Temerloh dah kira dekat dengan Taman negara....



hehe... amacam.. dan kat temerloh ada Gua Senyum. Dekat jugak dengan Jengka.. tapi gunung ni dari tebing sungai depan rumah saya boleh nampak lah.. sayup sayup.. Orang dulu dulu kata, gua tu selalu senyum pada setiap pengunjung dia sebab gua tu heppi la magsa dia datang. Gulps. Tapi orang dulu dulu lah cakap. Sekarang gua tu vegetarian.. tak makan orang. kehkeh.

Haaa.. ape lagi ape lagi? hehe.. sekarang temerloh dah membangun. sekarang ade STARMALL tau. haha.. err. Tapi saya sarankan sesiapa yang hadir ke mall ni sila jangan ke toilet dan sila solat di surau perumahan berdekatan. hehe. Ngeri....... mungkin sebab tak siap sepenuhnya lagi okey, so team cleaner belom ditubuhkan. Gulps.

Makanan? Of coslah Ikan Patin masak tempoyak. Jemput makannn. hehehe. saya suke pedas. ummm.. Goreng pon sedap. hehe. Peace.

Okey. Selain dari tu, nanti saya fikirkan kemudian. hehe...

Saya tAG: Cik Yon, Cik Erni.

Sekian~

19 comments:

  1. hi blogger pahanng
    ehehee


    dulu, temerloh tu mcm rumah kedua . sbb kakak angkat kite org temerloh.
    tiap kali blk sna paksa kakak angkat masak ikan patin bg pedas pedas
    ahhhh heaven.

    ReplyDelete
  2. dekat c ngn Cameron Highland..
    xpenah sampai Pahang pun..:p

    ReplyDelete
  3. blogger dari pahang eh...cik siti dari kedah....btw, slamat bersegmen...^^

    ReplyDelete
  4. Dari pahang ye? saya pun..selamat berkenalan. T___T

    Gedik tak..hehe..akak nak pergi kelantan buat apa kak? hehe. Tapi, rindu lah akak..mana akak ye, lama sangat tak jumpa ni. Busy ye. Menanam ke pergi jalan2?

    ReplyDelete
  5. laa akak org pahang senanya . hee . bella org terengganu . berjiran je la kite kak :D

    ReplyDelete
  6. Salam....saye ni agak konfius sikit, dilahirkan di kuantan pahang, IC 06, dibesarkan dan kampung di perak, tapi sekarang duduk dan kerja di Penang...jadik saya blogger negeri mana?...hehehhe

    ReplyDelete
  7. hai budak pahang.. hai hai hai.. heheheheh :D

    ps: lama dah tak g pahang, rindu nak g pahang :D

    ReplyDelete
  8. orang pahang rupanya... orang negeri siti nurhaliza, sudirman.. orang2 hebat ramai dari pahangni...

    ReplyDelete
  9. eh eh kt sma negeri ye.. hee.. boleh la singgah umah awk nnt kalo lalu tmeloh kan kan hee x malu. eh sama la nak p klntn bln 2, sepp sket :D

    ReplyDelete
  10. segan plak nak ngaku orang Selangor.. nak letak gambar tempat2 best tapi diri sendiri x pernah g lagi.. adess

    ReplyDelete
  11. hai assalamualaikum
    dtg dari segmen yg sama
    yeen stdy kat pahang ni ^^
    jom terjah ke nogori plk ~
    http://treasurelicious.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  12. Salam..
    Dari segmen yang sama.
    jemput singgah blog saya
    dari pahang :D

    http://zaidatulaznishamsuddin.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    p/s : dah follow sini :D

    ReplyDelete
  13. cantik blog ni! deno dari segmen yg sama.. jom ke blog deno? :)

    www.dayangdeno.my

    ReplyDelete
  14. Singgah dari segmen sama..

    http://ibuberbicara.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  15. dari segmen yang sama . :)

    http://www.cikfie.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang