RODONGANS~

Wednesday, June 19, 2013

Wednesday, June 19, 2013

LAST DAY.

Assalamualaikum.

Hari ni hari last di sini.. sedih pulak den. Saya suka suasana sini, cikgu-cikgu sporting.. duduk dalam ofis tak rasa kekok cuma saya ni peemaaluuu orangnya. ehem. yeke? hehehe.. ye. saya pemalu ikut situasi. Bila dengan golongan pendidik ni, saya jadi terlebih pemalu. Yela, cikgu-cikgu semuanya...

Tapi sini seronok. sporting je semuanya... antara yang buat saya asyik nak senyum je... sir fauzi, cikgu lan dan cikgu Joe. Asyik mengusik je... saya tau, gurauan je semuanya. Tapi gurauan macam tu buat saya rasa selesa. Rasa diterima. Terima kasih... Cikgu Joe pulak suami cikgu Ati (Kak ati) yang saya ganti. Serius saya cakap.. cikgu joe sangat kelakar. 

Pagi-pagi datang, Cikgu Lan cakap... "pukul 1 ea mai.. jamuan.."

Saya blur blur.. okay... ada jamuan apa ni? 

Bila masa makan, saya tanya Kak roddiah.. "Jamuan apa kak?"

Kata kak Roddiah.. "jamuan untuk mai laa...."

Gulps. huwaaa.... terharu. sobs. Baiknya cikgu-cikgu sini. Padahal, saya cuma cikgu ganti.. Tapi saya disambut baik, diterima baik, diberi tunjuk ajar baik, selalu ditanya kepada saya sama ada okay atau tidak... mereka layan saya sama je... mereka beri saya kepercayaan untuk mengajar, menanda, menjaga kelas. Antara yang selalu tolong saya, kak zan, kak zah, kak roddiah, kak liza, kak za, kak Kat,... dan antara yang selalu tanya saya okay atau tidak, Kak Liz....... eh.. banyak pulak sebut. hehe. semualah. 

Semua baik-baik. kaLO rajin, rasa nak lukis kedudukan meja siap. Malangnya saya M. kihkih. M.A.L.A.S. emang dasar~~~

Alhamdulillah.

Sepanjang bekerja dan beberapa pekerjaan yang pernah saya buat. INI pengalaman TERBAIK pernah berlaku pada saya.

Alhamdulillah.

Rezeki saya sudah diterima bekerja... elok-elok kontrak cikgu ni habis. Saya dah diterima kerja di Penjom. Isnin saya interview, selasa petang saya terima panggilan diterima.

Rezeki.

Dulu saya selalu menangis, selalu risau... bila rezeki saya untuk kerja akan tiba. Rasa payah sangat.. kadang-kadang rasa give up tapi saya selalu kuatkan hati.. "tak apa mai.... ada rezeki tu nanti.. Allah dah sediakan untuk awak, mai" Sekadar untuk sedapkan hati sendiri.

Bila saya diterima untuk jadi cikgu ganti, rasa nak melompat. Yes. ada kerja.. takot-takot jugak tapi kuatkan hati sebab daripada saya duduk rumah kan. Baik saya kerja, walaupun sementara.

Tiada penyesalan.

Saya tak menyesal bekerja di sini. cita-cita asal saya dulu kan cikgu. Bila Allah kasi peluang ni, syukur sangat-sangat. Allah bagi peluang saya rasa apa yang saya pernah minta daripadaNya dulu. Syukur.

Sekejap lagi. Kelas akhir saya di sini... 

Nantilah saya preview... untuk hari-hari terakhirku di KVT.. =)

Sekian~


4 comments:

  1. Assalamualaikum kak mai, waaaa sedihnya nak let go kerja yang kita sukakan. bawa bersabar ye kak mai. nanti dapat gaji jangan lupa belanja sheila. hihihihih ;P

    ReplyDelete
  2. xmo sedih2 ye mai..semua tu bkal jadi kenangan terindah buat mai.. =)

    ReplyDelete
  3. Mai, kerja baru dekat mana.. sila update tau.. nak tahu... :)

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang