RODONGANS~

Tuesday, November 04, 2014

Tuesday, November 04, 2014

Bila Hati Berbicara.

Assalamualaikum..

Hati ini salah satu perkara/benda/anggota/organ yang susah nak kawal. Hati ni berkait rapat dengan emosi. Bila susah hati... mulalah nak marah, sedih, geram, nak mengamuk, stress, nak gigit orang, nak baling pinggan... etc.

Tambah-tambah bila memboyot. Susahnya nak kawal emosi. Emo memanjang. Siang-siang especially time kerja... sebaik mungkin senyum memanjang. Orang ingat sewel dah asyik senyum aje. Padahal, dalam hati... tuhan je yang tahu. 

Macam -macam kerisauan, kegundahan, ketidakenakan, kekembongan, keanginan... dan sebagainya muncul tanpa diundang.

doa doa..

Ibu memboyot orang kata kena kawal emosi.

doa doa..

Moga emosi yang terganggu tidak mengganggu anak dalam belly ku ini  *omputih*

Dah kahwin tak macam masa bujang. 90% berbeza... kalau bernasib baik lebih senang, bagi yang diberi pilihan diuji...... bersabarlah. Tanda Allah sayang...

Bahagia..

Sudah tentu. Mana nak dapat baby membesar dalam perut. Bagi duit berjuta pon tak akan berjaya untuk cipta baby dalam perut melainkan Allah kata "Jadi, maka jadilah ia." betul tak?

Alhamdulillah.

Rezeki paling besar yang Allah SWT kurniakan ialah ANAK. 

Ya Allah... 

Tak tau nak kata... Ini satu kurniaan dan rezeki dan satu dugaan. Dapatkah kita berikan yang terbaik untuk dia? memberinya nafkah.... makan pakai, pelajaran, keselesaan dan paling penting agamanya.

KIranya nak ada baby ini seperti satu game yang kite kena pastikan walau banyak kali kita jatuh tapi akhirnya kita berjaya. Barulah anak-anak jadi syafaat untuk kita di akhirat.

Oh anak... Bulan depan ku menanti detik untuk bersamamu. sungguh pun dirimu tidak dilahirkan lagi... mama/umi/ibu/mommy rindu padamu.

anak

Sekian~

No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang