RODONGANS~

Tuesday, February 12, 2013

Tuesday, February 12, 2013

Jiwa Kacau.

Assalamualaikum.

Pelik.. tolong tolong. sape tahu ape masalahnya. Saya rasa ramai tahu kecuali saya. kehkeh. Macam niii.... cewah.. Saya ade online guna NOTE II kawan saya.. online dengan jayanya. Best woo.. saya tak tahu NOTE II sebest itu. Okey abaikan pasal NOTE II  tu. Yang saya nak highlight kan di sini adalah benda lain. 

Saya buka blog guna NOTE II (saje je nak guna huruf besar kan...kehkeh), Then, tetiba sepanjang saya guna blog ni..ini kali pertama saya perasan setiap komen ade button/word replay. wahh.. Pelik. Sebelum ni tak wujud, setiap kali nak bagi feedback kat pengunjung.. cewah.. macam restauran pulak. Setiap kali nak reply, saya akan tunggu banyak banyak dulu sampai saya rasa tak ade orang nak bace post tu dah baru saya balas dalam satu komen je kepada semua.. berderet deret la nama kan. macam ni cthnya:

Maria menado comment:

Nina: thanks.... 
Duan: HEHE. kannn.....
Siti: betul tu. kalo saye tak lah. ngee~

Bila saya online guna NOTE II tu, saya perasan ade word/button reply. wah.. syok ni... ley reply macam tu lagi senang... Yang tak menariknya, bila hari ni saya berjejak kasih semula dengan laptop saya.. saya check blog.. saya tengok komen... komen yang saya reply tu bukan di bawah setiap komen mereka tapi sekelompok berkumpul kat bawah sekali. Faham tak? macam ni situasi sekarang....

Nina: bla bla bla....

Duan: bla bla bla..

Siti: bla.. bla bla...

Maria menado:....blah.

Maria menado: blah....

Maria menado: ....blah...

err? shud  be:

Nina:...bla bla..
reply Maria menado: bla bla.. blah la kan??

Hah..? ades. kalo tau jadi macam ni... baek toksah reply semua.. baik balas macam biasa je.. kumpul semua dalam satu komen je. T_T

end up: macam saya cakap SOWANG...... hoho.

Dah. Sesiapa tahu penyelesaian? pehlis. tolong hamba. macam mana nak dapatkan reply normal kat setiap komen tu..

Sekian~



7 comments:

  1. hehe,,akak saja highlight kan NOTE tu kan..hehe..Jadi macam mana kak..maknanya akak nak yang reply satu2 tu ke?

    ReplyDelete
  2. ergh.. kita punya pun cam tu.. sadis je tengok.. huhuhu.. kne tanya pada yang pakar nie.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum yang, just kena tukar dekat setting comment je. sheila pun lebih suka ada komen reply best sebab kita berinteraksi dengan kawan2 kan :)

    1. Log in > Dashboard > Setting

    2. Then , Clik pada tab comment .

    3. Cari Title yang ini . (Comment Form Placement )

    4. Tick kan pada Pop-up window

    5. Save Settings .

    6. Siap . And Lihat hasilnya ^_^

    ReplyDelete
  4. alamak... xpandai..hehe

    sy nak mintak tolong... kali ni senang... ade tulis kat blog sy

    ReplyDelete
  5. aah bile bace2 entry ni rase mcm jiwa kacau merasuk ke jantungku plak :P

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang