RODONGANS~

Wednesday, March 06, 2013

Wednesday, March 06, 2013

Baucer Buku.

Assalamualaikum.

Semalam saya tak dapat plus-line-r sebab basnya kena sewa jadi tiada perjalanan ke sana untuk satu hari. Jadi saya naek Ke-satu-an secara tak sengaja. Saya ada bad feeling pasal bas ni sebab selalu nampak bas ni agak uzur. Bila sampai waktu. yes. uzur. yes. selow. yes. banyak terminal dia stop. yes. pemandunya sengal. yes. saya tak akan naek lagi. yes. basnya macam nak roboh. yes. berhenti satu terminal setengah jam. yes. melambatkan masa. yes. sampai jugak utp pukul 3.10pm(saya naek 1030am). yes. macam jauh benau seri iskandar tu. 

dan YES.

Saya masih layak dapat baucer buku tau! hehehe. Semalam semangat saya pergi ambil baucer ni jauh-jauh. Actually, memanglah ongkos nak pergi ambil tu tak murah mana and penat tapi still saya semangat nak ambil. Kenapa? Satu, sebab walaupun ongkos diperlukan still jumlah baucer buku tu lebih banyak. haha. Dua, sebab saya memang tunggu baucer ni.. nak feeling feeling beli buku banyak banyak kat MPH dari dulu lagi. Tak tahu lah kenapa kan. ngeh ngeh.


Sampai sampai je, saya terserempak housemate lama dan bila saya kata saya datang ambil baucer buku, ayat pertama dia tanya saya adalah;

"berapa kos pergi balik sini untuk ambil baucer buku tu...?"

Sentap mak nak........ haha. Sentap sangat. Sabor je la.. Direct to the end of the world you. Tapi saya tak la bising bising lepas tu. Senyap je la. So, kawan kawan saya tak tahu. Biarlah, sentap pon saya tak kisah sebab saya memang semangat nak ambil baucer buku tu. Lama tunggu. hahaha. Nak beli buku Tombiruo Terakhir juga. Baru baca buku nombor dua tau.

Apapun, still walaupun jumpa depa satu malam je, saya tak menyesal pergi sana. Dapat jumpa kawan kawan... camping sama-sama.. gelakkan gambar abang kastam yang chumel, ade warden jaga malam malam, gelak kuat kuat dan akhirnya katil tu saya punya sebab tuan punya katil tukar tido bawah. umm. Syok apa.. Tak pasal satu bilik dua orang ada dua orang lagi menumpang, tak pasal jugak bilik tu ada empat orang tido di dua katil bujang.. Tapi pagi tu, dua tido bawah, dua tido atas. haha. *peace*

Malam tu pergi makan makan dulu, Ingat nak pergi jalan jalan ipoh, Ada sorang kawan ajak tapi yang lagi sorang ada problems sikit jadi tak sampai hati enjoy-enjoy tanpa dia yang sedang susah hati, jadi kami decide makan dekat dekat je la kan.. Jimat pon jimat. hehe.

5 Keping kawan-kawan.
makan malam tapi masih siang.. kami pergi sebelum maghrib. Kedai ni kami panggil gelas besar. Air di sini semua gelas besar besar dan harga sama, rm1.50 walaupun air buah. Menarik kan.. hehe. Aini belajar dekat-dekat sini jugak, rasa-rasa pernah pergi tak? hehe.

Makanan kami. Semua order sama. hahahaha.
Pagi tadi lagi sekali naek bas ke KL, naseb baek basnya selesaaaa..... tak macam bas Ke-Satu-an itewww... ppffftt. Pitam guwe. satu lagi yang saya tak sangka, perkhidmatan Plus-line-r jauh lebih baik dari trans-nasion-al sedangkan Trans dan Plus tu adik beradik walaupun Plus-line-r tu tak adalah sampai on time pon... err.? Perkhidmatan itu saya maksudkan dari segi layanan.. Plus-line-r lebih mesra dan selesa lagila dibandingkan dengan adik/abangnya itewww. heran kan.. Yela, adik-beradik memang lain-lain perangai.. sedangkan kembar pun tak sama kan. eh? *apeakumelalutni*

Abaikan.

Sekian~

11 comments:

  1. smgt nak voucher ye dik..
    nak borong buku ap la tu..

    ReplyDelete
  2. maria, kalau mar pn gigih pi amik gak, baucar free tu. leh gk jimba2 beli buku kan. *jeles asal msh dpt ? hoho ngelat ek. besnye jumpa kwn2! i can feelin gelak2 gegar2 tu hihi :P

    suke baca cerita pahit maung di sini. like veghi the much :D

    ReplyDelete
  3. Wahhh.akak pun dapat baucer buku..best nya..hehe..Jap2 macam pernah tengok..hehe.. Kawasan memang familiar, tapi kedainya tak dapat dikenal pasti. Saya selalu makan tom yam dekat Impiana Cafe. Yummy..hehe..

    ReplyDelete
  4. amboi.......ni yang jeles ni....mesti best boleh borong buku banyak2....

    sekarang ni tanam anggur lagi ke kak...tak pe, fokus kat blog, blog pun boleh jana income jugak, so akak ada banyak masa compare ngan nini, tak sempat dah....hehe...=D

    insyaAllah.....semoga akak dapat kerja yang sesuai dgn akak....=D

    ReplyDelete
  5. http://www.cydasite.my/2013/03/ww-insyaallah.html

    special for you....semoga lebih kuat semangat

    ReplyDelete
  6. Wah boleh lah kongsi baucer buku kan . hehehehe

    Jom join segmen http://nasothman.blogspot.com/2013/03/segmen-bloglist-cerita-syarafina.html

    ReplyDelete
  7. erm.. kenapa tak naik bas seri maju? kalau kte, klu plusliner xde, kte lebih rela naik seri maju dr kesatuan tu.

    ps: kedai ni belah mana eh?

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum kakak maria. perghh banyak tu. rm250 kan? kalau sheila dapat tu, beli novel semata-mata boleh ke? hehehehe sila bersabar naik bus persiaran ;p

    ReplyDelete
  9. nak baucer buku jugaaak mai
    hhehehe

    ReplyDelete
  10. ASAL GAMBO AKU HITAM! cis!!

    weh. meh la lagi. rindu gilaaaa aaaaaa nak camping lagi. haha.. serius kenangan betul dgn warden n abg kastam.. haha.. aku ngan wani sampai harini gelak2 lagi pasal warden tu tau. :P

    ReplyDelete
  11. org dah bagi, harus ambil...
    boleh borong buku la lepas ni...

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang