RODONGANS~

Tuesday, March 26, 2013

Tuesday, March 26, 2013

sURAT.

Assalamualaikum.

Sebut pasal surat. Ingat lagi zaman dulu.. masa sekolah rendah dan menengah. Bila masa nak raya tu la masa yang ditunggu-tunggu untuk saya menunggu pak cik posmen, dapat kad rayaa... walaupun kawan-kawan hari-hari jumpa kat sekolah. Bila dapat tu, senyum sampai ke telinga. Bangga.

Lepas tu, makin lama makin berkurangan.

Sekarang terus tak ada, kalau sampai pon surat rasmi kerajaan atau surat mengarut aje. Nak kumpul stem pon dah susah sebab masing-masing tak hantar surat. Semua fb, semua blog. sedey.

Baru baru ni Cik Mai Ira kasi saya surat.. surat yang bikin saya... sobs. hehe. mulanya sampai awal surat tu tapi hantar ofis akak, tapi akak lambat ambil jadi saya dah balik kampung. Bila dapat tu, Cik Mai Ira danh sampai rumah saya dulu sebab akak balik lambat. huwah.. maapkan saya. Mulanya nak baca masa tu, tapi tiba-tiba feel pulak.. saya stop dulu. Tak sanggup baca.... saya fikir, biar baca sorang2. hehehehe.

Pilihan tepat. Saya baca sorang-sorang dan saya SOBS. Hadiah beg carlo rino warna merah tu sangat cantik.. terpahat di surat itu. Thankssssss maiiiiiiiiiiiii! SOBS.

Lepas dapat surat itu, kemudian saya dapat lagi satu surat.. eh.. bukan satu tapi tiga surat...

Daripada Aisyah,

untuk Mak Andak....


Malas nak rotate. Dan di dalam nya terlukis seperti INI.


Mak andak dan kakak, rumah mak andak, love dan baju mak andak... tiga surat dengan lukisan yang berbeza... suweeet kann..

Lepas tu dia mintak 3 kertas dari saya, tiba-tiba sampul surat tinggal satu.. Jadi ada satu je surat untuk mak ateh, bila balik keje.. mak teh bising sebab surat dia satu tapi mak andak 3... hahaha.

Comel kan.

Walaupon nampak kolot dan klasik tapi nilai surat-surat macam ni yang menusuk kalbu dan jiwa tau... kesannya dalam.... sampai sedalam jurang mariana... umm. hiperbola. hiks.

Thanks. =)

u make my day CIK Mai n Aisyah.

Sekian.

14 comments:

  1. Assalamualaikum. comelnya! hehehe

    ReplyDelete
  2. sy sokong! teknologi mmg buatkn semua jd mudah tp dh hilang sentimental value..

    ReplyDelete
  3. as salam menjenguk sini n terus polow...
    surat...hihihi..dedulu tu la yg kita tunggu..heaven klu dpt sorat...tambah2 dpt sorat dari my chenta beserta gambar terbaru beliau...hihihigi.. now..dpt gak sorat...sorat dari the boys la pulak..!!

    ReplyDelete
  4. Hehe..comel je..Surat cinta tak ada ke kak? ngehngeh..rindulah nak baca surat2..tak ada ke orang nak bagi surat ye sekarang ni. Susah betul kan kak.

    ReplyDelete
  5. awwww sobs jugak even xtau content apa surat bapak! sho shweett

    ReplyDelete
  6. comelnya...
    sweets lah ank2 buah awk nie...smoga besar nnt jadik anak yg bijak...:)

    ReplyDelete
  7. hihi lucu laaa aisyah... sgt romentik taw.. syggg die dgn mak ndak die..

    ReplyDelete
  8. Hehe macam adik saya yang darjah 1 tu. Dari kecik lagi, dia suka sangat hantar surat dekat semua orang. Mula-mula ada jugak mak saya kumpul, tampal dekat peti sejuk lepastu dah banyak sangat, mak saya buang aje la haha :D

    Lepastu hantar pulak, main selit bawah pinu bilik semua orang hahaha :D

    ReplyDelete
  9. alahai.. mak andak dapat 3surat ye..bnyk nya.. :)

    yela maria..sekarang ni kalau nak dapat sekeping kad pun dah susah..sedih kan..

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang