RODONGANS~

Sunday, September 09, 2012

Sunday, September 09, 2012

TABLET PC, KIANO.

Assalamualaikum.

Hye!

Hari ni saya nak bagitahu apa yang saya beli semalam. HEhehehe.. Saya beliiii..

TABLET PC, KIANO.

KIANO?? what's that?? hehe.. it's a brand from Polan. Truthfully, i don't even know about this brand. I heard from the beautiful salesgirls for the first time yesterday. 

eh, apa kena cakap English ni.

Back to malay.

Semalam, saya survey barang dengan kawan-kawan. And seriously, i have nothing to buy. eh, BI lagi. Tapi, tengah tengok-tengok barang tu... tetiba je... "eh, Tablet" and harganya..... RM299. Ishk biar betul, HD nya video. From China atau Taiwan ke? harga asalnya rm400++ tapi ini promotion untuk PC Fair Ipoh.

Saya pon borak-borak dengan salesgirl cantik itu, owh.... From POLAND. yeke? mereka kata kalau tak percaya cuba google. Memang google keluar pun pages yang saya tak faham apa bahasanya. haha. Maksudnya betul ka? hehe. betul la kot. Sebab tak jumpa banyak pages pasal product ni.

So, far.. guna okay lagi. best la.. for something 200++, worth it la kan. Pemiliknya juga muda, girlfriends nya shantek. hehehe. macam korean pon ada. hehe. menurut kata, cik salesgirls itu, barang yang dijual memang di tempah dari Poland dan dihantar ke Malaysia dan dijual oleh Bos nya. 

Sebelum cite pasal pemilik. Jom cite pasal tablet. Tablet ni ada 4 colour; putih dan hitam serta pink dan biru (ini limited katanya). So, mula-mula nak ambik hitam selepas di goda-goda.. at last, PINK yang saya ambik. Konon suka biru! cit... haha.. pink pon saya suka la...~~~ ngee~

Beli tablet pc rm299, saya tambah rm10 for another 8GB memory card dan rm30 for keyboard.

So, ade 7 item as freegifts. Earphone, charger, cable, casing, screen protector etc. But, salesgirl tu tunjuk saya semalam another screen protector katanya.. just in case ada apa-apa. Tapi bila balik saya tengok tak ada pon screen protector itu. Time tu raaamaaai sangat orang. So, saya yang membeli ni ditolak-tolak.. lama-lama jauh perginya. adeh. susah-susah.

Tablet PC yang saya beli ni tak boleh letak simcard. but boleh tambah memory card la. So, nak guna broadband dia ada sediakan cable. WIFI ada and application lain semua macam TAB aje. Sama aje, Android 4. Saya beli pon sebab tertarik and lepas ni dalam bas boleh tengok movie. yahoooo... tak payah tengok guna phone. Kechik. kehkeh. *peace*

Warranty setahun. Hopefully tahan sampai bertahun-tahun. =)

Ni gambar hasil belian semalam.

di dalam casing freegift. Lining tepinya warna pink jugak okay.


Abaikan gambar hantu di dalam screen itu. hekhekhek. adoiii.


ini Brand nya.

Pemiliknya ada facebook tau. Add tuannya di JKEMPIRE (click untuk ke link FB dia). Kedainya di Yik Fong (Lowyat Ipoh.. ngee~)




hah.. amacam. hehe.. saje je nak share. Korang punya gadget mesti lagi canggih kan. hahaha. silap hari bulan saya balik  uma, kakak saya pau tablet ni. PINK la katakan. kakak ku ituw fanatik PINK.! uuufff.

"mengidam samsung S III"
PULAK!

Sekian~

6 comments:

  1. Never heard about this product. Tapi takpe, boleh try google lepas nie. Huhu

    ReplyDelete
  2. Heee
    info baru
    mmg byk tab yg mcm ni skrg yunk
    hrga berbaloi baloi
    sbb function die same je ngn tab samsung tu
    kite tau pn sbb Mr Razman ade bli kan untuk cousin die hr tu

    ReplyDelete
  3. yeke... kan.. macam2. kite pon tak sangka beli ni. Hujung bulan telan air liur la. ngee~

    ReplyDelete
  4. Saya pn bli jgk.satu utk ank wrna pink satu lg yg hitam rm599.

    ReplyDelete
  5. saya pun ada beli ini tab..tapi x boleh download melalui app store..help?

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang