RODONGANS~

Thursday, February 28, 2013

Thursday, February 28, 2013

Apam Mekar.

Assalamualaikum.

Sementelah laptop rosak itu hari, saya memiliki banyak masa untuk dibazirkan dengan perkara perkara yang bermanfaat. ehem.

Antaranya menjadi Asst. Chef kepada Cik Puan Angah untuk buat Apam Mekar resepi online Angah buat kali pertama. Faham kan? resepi online bererti resepi yang diambil secara online untuk kegunaan peribadi bukan berniaga. ummm. ape guwe melalut ni. maap, kesitu pulak beta. ngeh ngeh.

Setelah pelbagai cabaran di hadapi kerana mempunyai 2 orang pembantu tak bertauliah, kami berjaya jua menghabiskan apam mekar kami yang sungguh mekar bak bunga seri pagi.. eh?

lama dah tak nampak bunga seri pagi tumbuh tau.. dulu bersepah tepi semak kat rumah di kampung.. global warming agaknya sebab tu dah merajuk mereka. eh?

Maap melalut lagi.

Saya hidangkan tuan tuan puan puan dengan figura figura yang menawan ini. Resepinya Mudah, boleh google ye. hehehe. bukan tak mau share tapi resepinya kat angah.. err.. beta cuma asst. chef, ingat tu.. hehe. *wink*


Bermacam macam warna yang bercampur itu bukan salah saya.... salah 2 pembantu tak bertauliah saya.. yang warnanya come lote tak serabut tu, ehem. Saya buat. kuikui~


NYUMMY.

Keesokkan paginya, saya menghantar laptop ke hospital dan kerana laptop di tahan di wad kecemasan, saya bergerak bertemu sahabat saya kebetulan mahu pulang ke ganggang. eh? tu nati cite.

Langkah kanannya menyebabkan saya membawa buah tangan untuk beliau satu tupperware yang original berisi 8 ketul apam mekar... hehe.

Dia tanya kenapa 8 bijik je bawak? entah.. saya muat muatkan dalam tupperware tu je.. kenapa eh, saya tak bawak tupperware besor sikit.. ishk. tak terpikir pulop. maap. maap. hehehehehehe. 

nati kite buat tuk awak lagi ye.. makan manyak manyak ye uchop keliwon. *perghlamagilatakgunanamaniwehyana*

Sekian~

6 comments:

  1. hehehe..Ampun tuanku..hehe..sedapnya..dah lah cantik. Resipi online pun boleh buat jual juga..bukan akak cakap dekat dia pun akak jual..hehehe. Sedapnya..lagi sekali..sungguh2 kak, cantik kuih apam tu.

    ReplyDelete
  2. mekarnya apam tu.cantik sgt kejadiannya.mesti rasanya pun sedapkan.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum maria. hee sedapnya. ajar sheila boleh tak? teringin nak buat.. dah lah fav ni. heee

    ReplyDelete
  4. ntahnya. dah la 8 bijik. penyek lak tu. hahhaha :P

    next time bawak lagi! haha.. then baru aku pulangkan tupperware ko. :P

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang