RODONGANS~

Saturday, March 23, 2013

Saturday, March 23, 2013

Alhamdulillah.

Assalamualaikum.

Hari ini berakhirnya majlis sederhana dan ringkas di rumah saya. Alhamdulillah. Alhamdulillah.. dan seperti yang saya niatkan sebelum ni. Hari ni saya publishkan satu blog baru saya..... blog DIY, blog cinta ehem, dan tentang dunia baru saya. InshaAllah.

Pada awalnya, saya ingat nak rahsiakan semuanya. Sebelum ni macam dah sebati orang kata, kalau kahwin kena hebahkan tapi kalau tunang elok dirahsiakan. Tapi bila saya baca-baca... baru saya sedar, sebenarnya bertunang pon perlu dihebahkan.

Bak kata ustaz Akashah, yang bermaksud (saya lupa ayat asalnya): Bertunang ni perlu dihebahkan seperti kebiasaannya untuk mengelakkan fitnah sebab meminang tunangan orang adalah berdosa.

Then, saya buka mata. betul jugak. Kalau rahsiakan, macam mana nak orang tu tahu kita dah tunang belom kan. =)

Jadi Officially, hari ini 23.3.13.. saya publishkan blog ni.. bererti saya dah selamat menjadi tunangan orang... hehe. Alhamdulillah.

Blog Baru saya adalah: 


jemput ke blog ini. hehe. ehem. malu pulop.

http://hmlovestories.blogspot.com/

Doakan yang terbaik untuk saya ya. =)

Nati saya update blog sana laju-laju sebab entry dah ada cuma tunggu masa sesuai sahaja...... dan nati saya update blog ni laju-laju juga. err.? InshaAllah, kalau internet laju. ngeh ngeh.

Itu lah kesebokkan yang melanda saya 2 minggu ini. Maapkan saya... =)

Sekian. =)

9 comments:

  1. Alhamdulillah..dah selamat bertunang..tahniah kak. InsyaAllah..semoga kekal sehingga ke jinjang pelamin. Amin ya Rabbal Alamin.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum kakak. alhamdullilah syukur. selangkah yang bagus. sheila doakan semuanua berjalan dgn lancar. hehehe. nak bantuan idea pape, leh gtau sheila hehehe. sheila kan ex bride to be. hoho

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Tahniah, dan ada bau nasi minyak ni :P

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah....jgn lupe jemput koi yer kawin nnti.

    ReplyDelete
  5. tahniah kak..sweet senyuman kakak :)

    ReplyDelete
  6. tahniahhh maria ! dah khatam dah baca.. hehe sweeett.. nnt mejelis jgn lupe jmput taw, taw, teringin nak pi kalau ade rezeki :D

    ReplyDelete
  7. Acececeyyy pewwitt ;)
    Selamat menjadi tunangan orang ye kak :)

    ReplyDelete
  8. tahniah..so geng B2B la kita ni yerk..hehe

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang