RODONGANS~

Tuesday, July 17, 2012

Tuesday, July 17, 2012

AGAIN~

Assalamualaikum.

Hye! Okeh, tajok tak boleh nak OMPUTEH lagi. Bila post bebel-bebel Melayu kampung aje. Tak apelah, blog ni pom belom international lagi. AHAKKS. abaikan.

Sepanjang 4 hari off travel 3 negeri ni.. PERAK-KELANTAN-PAHANG ni, macam-macam benda pelik eden buat. haha. sampai adik-adik ni hari-hari dok menegur "akak buat ape tu kak??!" haha. umm.. saye pelik? tak ah.. dorang siap kata, "nak tangkap micro, beli kamera ni la kak..." *sambil tunjuk kamera ribu riban DSLR depa*. argh. kerek dengan akak eh. dengan selamber saya jawab, "kamera cabok pon okay, yang penting kreativiti..." *senyum sendeng*. hahaha. cover beb cover.!

Hahaha. Ape-ape ajer lah eh.. Janji dapat jugak tangkap gambo. ummmm. *angguk-anguk kepala*
Dalam hati.... nak kamera DSLR!!!

sepanjang di sana, saya tangkap macam-macam... tapi nak masok semua.. umm. tak mungkin. GILO! So, saya share mana yang larat and sempat and gorgeous aje lah! :P gojes lah sangat!! gambaq merepek aje. :D

1. GRIK-JELI

korang minat ke tengok batu?? kalau saya tak belaja lah benda alah ni, memang semua ni beta pandang sepi aje. Bila dah blaja baru tau, batu ade berapa jenis, kenapa dia terbentuk macam tu, struktur dia etc. Jom tengok gambar yang sempat snap time field hari tu.... besarkan lah kalau nak jelas, click aje~~ :)

Granit

Kuarza

Ni bukan batu dan time ni budak-budak kenik gelak kan beta. cessss~

Belalang lagi yer~

flower~

Banjaran Titiwangsa.
"saujana mata memandang"

2. JELI-GUA MUSANG

Dari batu lah terbentuknya tanih (soil).~

rama-rama datang tanpa dipanggil, maybe dia ingat beg saye ni munge agaknye. hehehe~

Cantik and sangat kecil LadyGaga ni... :D

Teka ni apa? dalam pasu pom boley~ :)

Flower~~~~ 
and nak tahu...saye suke gua musannggg... hahaha. barang-barang dia siyesly murah... murah. murah. cuma makan mahalll.. maybe sebab orang luar kot tapi barang dia tak tipu murah. hehehehehhehe. saya suke. tapi pacat! please go away. :)

3. GUA MUSANG-CAMERON HIGHLANDS

mineral?? guess what? quartz or calcite. teheee~

4. CAMERON HIGHLANDS-TORONTO

Sejuk dan aman..
Bharat Tea Plantation~ bukan jalan-jalan tapi buat kajian :)

best dapat mandi.. air nya siyes sejok!

LadyBlue.. tehee... u're so small...

mentadak ke namanya?? tapi siyesly, dia ni mesra alam... semua orang boleh pegang and duk diam time tangkap gambo... eksen ye.. hehe :)

FLOWER~

Tepi jalan je okay, otw turun ke Simpang Pulai.. shantik bunganya.


Dah la. enjoy! :D nature always be the number one in my heart.  poyos~

Lepas ni, saya update fieldtrip adik-adik ni. tengok ape lah yang depa buat tepi-tepi jalan tu..~ :) until then, annyeongg...

Sekian~

2 comments:

  1. subhanallah, cantiknya... kreatif betul awak ambik gambar macam tu, cik maria menado.. :)

    ReplyDelete
  2. oh time kaseh banyak-banyak cik Boogie.~~ :)

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang