RODONGANS~

Friday, November 16, 2012

Friday, November 16, 2012

Senyum Sikit Sayang.

Assalamulaikum..

Hye korang!! =) apekabosihatketu....? hehe..



Semalam saya dan sorang kawan baik saya pergi lah minum minum satu kedai/restoran/bakery ni.. actually dulu masa habis sekolah, kedai ni macam port la tempat kami lepak lepak.. gaye liar kan kan. Tapi semalam sempat lah nak pergi kedai tu sementara tunggu bas. 

Then, kami nampak kek.... umm.. dapnye makan kek.. nak satu potong lah.. tapi boleh tahan tercongok tunggu.. tak ade orang layan. Nak amik sendiri tak boleh, bila dah dilayan.. muke macam kena cerai semalam. ooh, saabaa maariaa... tak sengaja itu olang..

Then dah duduk, tak mo amik order ke? kawan guwa dah lapa weii... ishk, dia boleh pandang dan tanye.. "dah order" dengan muke tak ade perasaan. kami cakaplah belom kan, dia boleh datang melenggang dan angguk.! eh? tanyelah weeii "nak makan ape dikk....?" tak ke comel.....? ishk.. sabaaa maariiiaaa, itu olang terlupe itu dialog..

Kawan tak mo order kalau tak ade menu. saya mintakkan menu dia pon pegi ambik dengan muka seposen. Datang balik dengan muke seposen jugok, sabaaa mariaaaaa, saham dia tak laku semalammm kott.....

Dah siap makan. nak bayar. Kek tak habis, sayanglah sedap... blueberry cheese. Mintak bungkus, dia boleh tolak je kek guwa macam kek guwa tu bukan makanan dalam kotak. Guwa angin guwa angin.. belom siap kotak dibentuk guwa mintak.. guwa susun kek semula depan dia... kawan tanye tak mo plastik? guwa kata tak payah.... kawan kata amiklah.... "nak plastik" dan dia bukakan plastik dan nak ambik kotak dari guwa.. guwa kata...."tak pe, tak pe.." sambil ambik plastik tu dan guwa masukkan sendiri. Senyuman manis guwa terus hilang....

Keluar je.... ape lagi. saye dan kawan saye... mula berkata-kata. saye malas nak marah marah... sebab saye tahu bila saya marah saya sangat dasyat. sebab itu jugak saya jarang marah marah.. habis marah saya diammmmmmm aje. sebab saya tahu bila saya marah MULUT SAYA BERBISA. Itu olang menyebabkan saya mute di depannya... tanda protes saya, saya tak mahu cakap dengan itu olang...

Basiclah wei... keje kedai senyum. deal dengan ramai customer, ramah. kan.. mana rezeki nak datang keje macam tu. kot ye kena cerai, break dengan bf ke.. duk umah lah mc. sedih di rumah. jangan bawak ke kedai.. kawan tegur. "semua pekerja dia tak mesra, masam je." eh? dah kenapa... kedai ni kedai tiada senyuman keee? pelik tapi benar.

Sekian~

14 comments:

  1. betul..tak kan tak senyum langsung dekat pelanggan..rasa macam nak pergi makan kat kedai tu pun dah tak lalu..menyampah aiihh..kedai mana tu?hehe..tak mau pergilah. Kalau saya yang jahat ni sudah, saya kasi jelingan maut sama dia..tak pun tarik2..tudung or rambut dia..muahahahaha..gelak jahat.


    p/s : Laaa..akak maria ke? ingatkan budak sekolah lagi..hehe..awek muda.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum awak..
    hehehe itulah pasal.kalau yg kerja melayan customer tu ada gak yg jenis memilih. sakit hati tengok! apapepun, betul cakap awak, masalah semua sila tinggal dirumah!

    *peace ya

    ReplyDelete
  3. Kakak pasti lepas ini maria tak akan ke sana lagi kan.. Agaknya ramai yg dah terkena.

    ReplyDelete
  4. geram juga dengan mcm tu,,,hihikk layan je

    ReplyDelete
  5. tu la tu..aku pun menyampah btl kalu pekrja yg tiada senyuman langsung..pastu temberang lagi..tu yg buat rasa sgt sakit hati tuuuuu..

    ReplyDelete
  6. Nurul Aini: kat temerloh ni aini.. bakery biasa je tapi dah wujud sejak zaman kite semua sekolah rendah lagi.. haha.. aah kakak. macam budak sekolah..? tak adelah.. nakal awak ni tawww *versi sengau*

    Sheila Salim: Wsalam wbt. haah.. betol2. hehe.

    Kak Zakie: tak mo. tak mo. hehe.

    mrs.Eady: :)

    Jue: kann.

    Cik Nana: betoll.... sabo je la.

    ReplyDelete
  7. senyum terus ni hehehe

    ReplyDelete
  8. hehe..ye lah akak maria kita ni macam budak sekolah lagi tau..untunglah..hehe..

    ReplyDelete
  9. Kesuma angsana: hehe..

    Nurul cHempaka: senyum :)

    Nurul Aini: haha... yeke.. idople.. aini je tak nampak muka lagi ni.. tengok siket.... buley... :)

    ReplyDelete
  10. kompem muke die mintak kek setepek kat muke ! haha. anging kuskus die menyerang kot :P

    ReplyDelete
  11. sabar jelah kan.. macam macam ragam org :D

    ReplyDelete
  12. Cik Mar & Lala hermosa: hehe.. betul.

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang