RODONGANS~

Wednesday, August 29, 2012

Wednesday, August 29, 2012

CUTE: Bila SAMSUNG marah pada APPLE~~

Assalamualaikum.


Hye!



Korang mesti pernah dengar kes saman menyaman antara APPLE dan SAMSUNG kan?? saya selalu dengar.. tapi penyelesaiannya SAMSUNG kalah dalam kes itu dan SAMSUNG kena bayar around $1 billion dollar pada APPLE. But, the funny part is.. method of payment by SAMSUNG to APPLE. 

siyes. kelaka. tak tipu. 1st time tahu pun dari blog ZAMANI84 ni dan INFO diperoleh dari en.paperblog.com. So, saya copy terus dari sana supaya tak ade maklumat yang tercicir. kehkeh. 

okeh. ingat nak copy terus tapi laptop jam pulak. meh la saya cite.

nak tahu lanjut pegi bace website depa okay. secara ringkasnya..

::SAMSUNG telah membayar tuntutan saman APPLE kepada pihak SAMSUNG sebanyak $1 billion dollar dengan menghantar 30 trak membawa 20 billion keping duet 5 sen ke CALIFORNIA. Pada awalnya, pengawal keselamatan di hadapan pejabat APPLE tersebut menganggap penghantaran tersebut mengalami kesilapan. Namun, beberapa minit kemudian CEO SAMSUNG membuat panggilan kepada CEO APPLE memberitahu keadaan sebenar.

Pihak APPLE sudah tentu mengalami kejutan kerana dalam perjanjian tidak disebut kaedah pembayaran saman tersebut. Oleh itu, pembayaran tersebut SAH. Mungkin pihak APPLE memerlukan mingguan hari untuk mengira jumlah duet syiling tersebut adalah betul atau tidak.

Kelakar kan. This dirty but genius method make me laughed so much. Yela, "pihak SAMSUNG kata, siapa maen kotor dulu kan, dan tidak salah kalau pihaknya membalasnya." yela, nama baek SAMSUNG kan sedikit sebanyak tercemar. bijak.bijak.

Mungkin lepas ni.. Pihak APPLE akan saman LAWYER nya sebab tidak meletakkan kaedah pembayaran dalam perjanjian tersebut. kehkeh.

Amacam? terkejut kan. tak tercapai dek akal kite untuk buat perkara itu kan. 

Sekian~


6 comments:

  1. salam kenal..

    takat ada samsung je..

    ReplyDelete
  2. padan dengan muka APPLE,rasanya ramai yang sokong perbuatan SAMSUNG..:P

    ReplyDelete
  3. kan... asian product kenalah sokong.. sebelum ni tak nak pulak buat tuntutan. bila samsung da naek barulah nak bising-bising.

    ReplyDelete
  4. Smalam kite tgk gmbr kt facebook
    terbaik la samsung..

    ReplyDelete
  5. teruk la kalau tak leh ada product lain yang guna bnda yang apple guna,, contohnya,, hanya pembuat nsi goreng kampung yang mula2 je boleh jual, gamaknya tak termakan nasi tu la kita hari ni,, tak gitu?

    ReplyDelete
  6. betol... tak dapat la makan nasi goreng kampung kite. ishk2.

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang