RODONGANS~

Thursday, August 02, 2012

Thursday, August 02, 2012

Diharap Kamu Mengerti~

Assalamualaikum.

"aku pernah nekad tak nak guna facebook sampai bila-bila."


Hye!
Ingat tak before ni saya pernah kate yang saya tak ade facebook buat masa sekarang... semua tu ada sebabnya. ada....  ada sebab yang tak perlu diceritakan... jangan salah faham. bukan sebab putus cinta cintun ke boyfriend curang ke, ade secret admirer ke... memang tak lah kan... semua tu bukan.. ada sebab yang menyebabkan saya tak mahu ade orang tahu ape-ape tentang diri saya. saya macam trauma.. Tapi yang paling penting bukan pasal Lelaki...

"Eleh trauma la kau kan.. apelah yang terok sangat tuu...."

mesti korang pikir macam tu kan.. tapi hakikatnya saya yang tanggung.. bila beban tu kite simpan simpan tahan tahan... kite jadi tak tahan.. sebab asyik kite yang menanggung. asyik kite yang salah, mengalah.... Internet pulak, tau kan.. media sosial.. tempat orang menghamburkan apa-apa yang dia rasa, marah! sedih! gembira! tapi kalau tersalah langkah... terima lah padah nya.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata.???*pejam mata*

So, nak mengelakkan terlibat dengan semua tu... dan takut diri sendiri terluka terutamanya, walau berat di hati meninggalkan raamaaii kawan, sahabat, rakan dan taulan.. sahabat-sahabat yang precious for me.  facebook ku yang dulu ku tamatkan riwayatnya. walaupon masih boleh contact via phone tapi update tu bukan hari-hari.. silap hari bulan berbulan bulan. Kan?

"kata tak nak ade facebook?? sekarang kau buat baru?? kenapa?"

Sebab saya rasa sayang nak lost contact dengan kawan-kawan belaja dulu... sayang... bila tengok gambar dulu-dulu... sedih. terssenyum sorang-sorang.. biarpun bila ade facebook dulu pon bukan selalu pon chat, berbalas komen, liking-liking poking-poking... tapii... kite still tahu, perkembangan baru tentang mereka kan..??

Salah satu sebab utama jugak, kelmarin.. saya ade cite saya buka YM kan.. setelah sekian lama. Tetiba seorang sahabat teknikal UKM dulu chat saya.... dia cari di facebook katanya, tak jumpa.. mujur saya buka YM.. sebab time tu baru lah borak panjang dengan dia. Dia jugak bagitahu salah sorang kawan kami dah tunang, bakal kawen lepas raya.

Umm.. time tu rasa. sebab tu aku perlu ade facebook. At least, perkembangan, cite terbaru kawan-kawan kite maseh kite tahu, tak perlu bagitahu kite dah tahu. Bukan menyebok, cuma tanda ingatan. Kadang-kadang laman sosial ni ade baiknya. betul tak? Tapi untuk buka yang lama saya tak kuat... lemah orangnya. So, better buka buku baru.. add mana yang nampak di ruang suggestion itu.. bagi sahabatku yang maseh belum ku add di facebook, jangan kecik hati.. bukan ku lupa tapi belum ada kesempatan. :)



Itu ceritanya, bukan sengaja tukar laman muka buku, cuma mahu mulakan hidup baru.. harap-harap tiada lagi yang tak menyenangi status ku nanti, aku janji.. aku janji... tak akan ade status kontroversi, walau ku rasa dulu pon bukan ku rajin bikin kontroversi.



sekarang, tumpuan ku maseh pada blogging, lebih selesa bercerita di sini... lebih banyak ruang dan laman untuk di baca, buat mengisi masa yang terluang bersama-sama blogger yang gemilang.. :)

Thanks for being here. :)

Sekian.


2 comments:

  1. mai mai mai,.sape yg berani buat my mum ni! bgtau cpt, nti miza g belasah! hahaha

    ReplyDelete
  2. SOLehahnya anak mama.. sobsob. terharu.. :D jangan belasah dia.. kang tak solehah.. hehe. kite doakan aje.. hikhik. :)

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang