RODONGANS~

Tuesday, October 02, 2012

Tuesday, October 02, 2012

Akhirnya Keadilan buat Nirmala Bonat.

Assalamualaikum.

Hye!

Nak gambar lebih jelas sila google. saya tak sanggup nak letak di sini.
Ngeri~
Masih ingat tak tentang kes penderaan pembantu rumah Nirmala Bonat lapan tahun lepas. Saya hampir terlupa, bila saya terbaca berita tentang hukuman ke atas majikannya di jatuhkan baru saya teringat semula. Antara kes yang agak terkenal dulu dan kejam juga. Akhirnya, keadilan milik Nirmala Bonat. Kesian, dugaan untuk dia ketika mencari rezeki.

Majikannya bernama YIM PEK HA, 44 tahun dijatuhkan hukuman penjara 12 tahun tetapi cuma menjalani hukuman penjara 11 tahun 10 bulan kerana sudah ditahan 2 bulan (tahanan reman kalau tak salah).

Hukuman asal 18 tahun tapi Yim dilepaskan daripada tuduhan keempat melibatkan cawan logam. Semoga dia insaf dan sifat kasihkan sesama manusia ada dalam diri dia selepas ini.

Nak tahu lebih lanjut baca SINI, SINI, atau SINI. Okay. 

Sekian~

11 comments:

  1. hampir terlupa dgn kes nirmala nie. kesian dia. mmg hati kering majikan dia

    ReplyDelete
  2. MAJIKAN YG KEJAM...
    TERIMALAH HUKUMAN...

    ReplyDelete
  3. Ingatkan kes nieh dah selesai.. Hurm.. Kesian Nirmala... Memang kejam sungguh majikannya.. Konfom nirmala nih sumpah seranah majikannya n truma.. Huhuhu

    ReplyDelete
  4. dah lupa cerita ni,...dia dah balik negera dia dah ker??

    ReplyDelete
  5. Baca entri nie baru teringat balik kisah dia. kesian datang cari rezeki disini tapi didera macam tu. Macam orang takde perikemanusiaan.,

    ReplyDelete
  6. Amat bersimpati dgn Nirmala. Walaupun hukuman tu nampak berat tapi rasanya tak sepadan dgn penderitaan yg ditanggung Nirmala..

    ReplyDelete
  7. oh mak aihhhh.

    lama jugak ambik masa kes ni kan nk jth kn hukuman

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang