RODONGANS~

Sunday, October 28, 2012

Sunday, October 28, 2012

Salam AidilAdha~

Assalamulaikum.

Hye!

Ehsan google.


Apa khabar semua.. macam mana raya? dah pulang ke kota? hehe. macam mana perjalanan pulang ke kampung tempoh hari? hehe. Saya? sampai ke KL tiket bas ke kampong satu keping pon yilek! oooo laa ooo laaa... dengan beg berat! patah balik KL sentral after call abang. Nasib baik abang balik malam, sebab masih bekerja.

Keciwa keciwa. Baju saya hantar kedai pulak hari tu last ambik. esok kan dah raya. yilek. yilek. yilek. 

Pukul 10.30 malam bertolak dari rumah abang sebab abang demam bagai. makan ubat dulu lepas maghrib. Jammed nya!! MasyaAllah. Allah je yang tahu. Nak keluar tol Gombak 2 jam. gilo. Lepas tol Gombak nak ke Bentong... 2 Jam lagi. Hah! lepas tu lengang. bagi orang yang dah biasa... depa tau lah kenapa. 

lepas itu banyak jugak kereta tapi bergerak lancar la, tak seperti sebelum Bentong. kihkih. Abang demam... campur bengang... 150km/j dia bawak. saya duk depan.. akak ipar dan anak-anak di belakang. doa doa. mujur abang boleh tahan cekap bawak kete. So, rilek je la...... cuma setiap kali abang bagi lampu supaya orang depan ke tepi, setiap kali itu jugak saya jeling ke meter halaju beliau. Paling perlahan 120km/j. Oh, Orang depan.... tak laju ke tepi cepat sikit pehlis. Saya takuut. :P Tapi biasalah, maseh ade yang ego tak reti bahasa... dah tahu selow ade orang laju di belakang.. tak reti reti ke nak ke tepi... kereta besar ke kecik ke sama aje! aduss.

Disebabkan abang bawak laju after bentong.. kami berjaya sampai jam 245pagi. kalau lambat.. mungkin... 4 agaknya sampai. *pitam*

Setakat ini, semenjak jadi penumpang orang ni... semua yang pemberi tumpang pada saya berhemah kecuali seorang... ehem. tak apa, belajar dari kesilapan dia. hehe. Terima kaseh. kerana menjadi pemandu berhemah. :)

SEMOGA perjalanan abang akak hari ini berjalan lancar dan dilindungiNya.. eh, dan tak lupa anda jugaaaa~

"SELAMAT HARI RAYA KORBAN"

Sekian~



9 comments:

  1. certain pemandu tu buat dek aje kalau duk line laju tapi bawa macam kura-kura...haish~~~

    ReplyDelete
  2. samalah kila. duduk dalam kereta sampai nak patah pinggang elak punggung masak je ahah

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya aidiladha mai...nak cpt smpai kenalah bawak laju skit mai...hehe...biase la cuti raya mmg bnyk kete nye... :)

    ReplyDelete
  4. terima kaseh semua. Selamat hari raya juga kawan-kawan. hehe.

    ReplyDelete
  5. salam aidiladha sis. maaf lambat sgt balas kunjungan. saya x perasan comment awk kt n3 saya tu. hehehe.

    www.suriaqistina.blogspot.com

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang