RODONGANS~

Tuesday, October 09, 2012

Tuesday, October 09, 2012

Peringatan: KALAU NAK LIKE TOLONGLAH HATI-HATI.

Assalamualaikum.

Hye!

Actually, saya tak ada pon topik nak update. Ada lah, tapi yang tu boleh simpan dulu.. buat stok di kala bosan ketiadaan idea. Tapi tadi buka facebook. Meremang bulu roma rasanya... BIla nampak kawan saya, melayu dan islam pastinya. LIKE satu page di facebook. Walaupun saya tak like, sekali view saya dah tahu page tu tentang apa. 

Bahaya bahaya. Saya tak tahu kenapa kawan saya LIKE page tu.. Mungkin ada event atau contest yang dianjurkan menarik atau mungkin tuan empunya diri tidak tahu menahu tentang alkohol yang ada dipasaran. Tapi still pada saya tak patut di LIKE bagi umat islam.

Malah saya selidik setiap brands yang diberikan adalah jelas lagi bersuluh... itu beer and website itu untuk beer lovers. Gundah hatiku.



Pada saya brand tu cukup popular. Bukan sebab saya peminat minumannya, tapi rata-rata kedai bukan islam akan akan ada simbol minuman tersebut di banner kedai mereka. UNIK DAN PELIK bila ada yang tidak mengetahui tapi ini hakikatnya. Perkara ini tidak mustahil berlaku. Saya terkasima sebentar. Tak mungkin sahabat saya itu sengaja. Tak Mungkin. masih menafikan.

Oleh itu, rodongans di belog saya. Saya mohon kepada kamu.. berhati-hatilah ketika LIKE sesuatu pages. Selidik dahulu isi kandungannya. Dan jika saya sendiri pon ada tersalah dan terlanjur.. TOLONG LAH tooolooonglah tegur saya. Dan maafkan kekhilafan saya.

Untuk mengelakkan kawan-kawan saya di sini daripada terLIKE page tersebut. saya sertakan NAMAnya dan Linknya.

Please, sahabat seagama saya, muslimin dan muslimat. Tolonglah jangan like. Please selidik dahulu. Saya pon akan beringat selepas ini. Harap tiada keterlanjuran di masa depan.

Sekian~

5 comments:

  1. LIKE jika untuk sokong sebarang pertandingan yang dianjurkan pun sudah tak boleh.

    ReplyDelete
  2. dia tertekan kot.. hehe.. jum ke blog sue untuk grab eos lip balm yg super hangat sekarang :)

    ReplyDelete
  3. bahaya kan.. mungkin kawan saya ni tak sengaja. sama2.. :)

    ReplyDelete

 

Copyright © 2012 Reserved to Maria Menado
Design by Cik Kumbang